Baykal, BilgeÇınar, Şükrü2025-03-092025-03-0920231307-945Xhttps://doi.org/10.46520/bddkdergisi.1348112https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1231850https://hdl.handle.net/20.500.12662/4788Bu çalışmanın amacı Türk katılım bankacılığında marka çağrışımları, marka farkındalığı ve algılanan kalite boyutlarının, müşterilerin marka sadakatleri üzerindeki etkilerini araştırmak olarak belirlenmiştir. Bu doğrultuda öncelikle marka değerinin dört temel boyutu, sonrasında katılım bankacılığının sektördeki yeri üzerine kapsamlı literatür taraması yapılmıştır. Sonrasında kavramsal bir araştırma modeli oluşturularak, önerilen modelin hipotezleri Türk katılım bankacılığı müşterilerinden anket yöntemiyle toplanan verilerle SPSS programında test edilmiştir. Analizlerin sonucunda marka çağrışımları, farkındalığı ve algılanan kalite boyutlarının müşterilerin marka sadakatine pozitif etkisi olduğu açığa çıkmış olup, özel ve kamu katılım bankaları arasında karşılaştırmalar yapılmıştır. Araştırmanın sonuçlarının katılım bankacılığı yöneticilerine ve marka yönetimi akademisyenlerine çeşitli açılardan katkıda bulunması beklenmektedir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessMarka DeğeriKatılım BankacılığıMarka SadakatiTürk Katılım Bankacılığı Sektöründe Marka Sadakatine Etki Eden FaktörlerArticle10.46520/bddkdergisi.1348112105165123185017