Ünal, CihanYildirim, Hakan2025-03-092025-03-0920242536-43832564-7873https://doi.org/10.33484/sinopfbd.1434171https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1243742https://hdl.handle.net/20.500.12662/4807Bu makale, Türkiye'deki akademisyenlerin Yapay Zekâ (YZ) ürünlerini (uygulama ve araçlarını) kullanma alışkanlıklarını ve kullanım nedenlerini inceleyen bir araştırmanın sonuçlarını sunmaktadır. Veriler, geniş bir akademik topluluğun katılımıyla gerçekleştirilen bir anket aracılığıyla toplanmıştır. Bulgular, YZ konusunda yeterli farkındalık olduğunu, YZ ürünlerinin kullanıldığını ancak YZ ürünlerinin yeterince yaygın ve çok yönlü bir şekilde kullanılmadığını göstermektedir. Araştırmayla YZ kullanımının yaygınlığı, etkisi ve gelecekteki araştırmalar için potansiyel yönleri, beraberinde getirdiği telif, patent ve mahremiyet ihlali gibi yeni sorunları matematiksel bulgularla ortaya konmuş ve sonuçları tartışılmıştır. Bu çalışma, YZ teknolojilerinin akademik çalışmalar ve öğretimdeki rolünün anlaşılması ve daha yaygın kullanımı için katkıda bulunmayı amaçlamaktadır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessYapay zekâöğretim elemanısohbet botlarıTürkiye’deki Akademisyenlerin Yapay Zekâ (YZ) Uygulama ve Araçlarını Kullanımları Hakkında Bir AraştırmaArticle10.33484/sinopfbd.1434171144112812437429