Sayin, Gulsen2015-03-112015-03-112007Sosyal Bilimler Dergisi / Joıımal of Social Sciences 1 (2), 2007, 172-1871307-5063Bir Fatih Akın filmi olan Duvara Karşı (2004), Almanya'daki azınlık söylemi bağlamında kültürel sınırlar, etnik özellikler, ulusal kimlikler, cinsellik ve toplumsal cinsiyet üzerine sorular ortaya atan çok katmanlı bir filmdir. Almanya'da yaşayan iki Türk'ün acıklı aşk öyküsü tematik açıdan filmi kendi türünde farklı kılar, çünkü Akın, yerinden yurdundan kopup Almanya'ya gelmiş, çift taraflı baskı altında ezilen ve sömürülen sessiz Türk işçisi betimlemesi yerine, uluslararası mekanlarda serbestçe dolaşan, iki dilli ve iki kültürlü Türk-Alman karakterler yaratarak kültürel hibriditenin tadını çıkarır. Bu bağlamda film göçmen/diaspora/aksanlı/azınlık/uluslarüstü sinema türünün özelliklerini taşır. Bu makale, Fatih Akın'ın hibriditenin çelişkili doğasını, azınlık kimliğinin çift taraflı deneyimlerini yakın insan ilişkilerini öne çıkararak filminde nasıl ele aldığını tartışır.enFatih AkınUluslarüstü sinemaazınlık söylemikültürel hibriditeFatih Akin's Gegen Die Wand (2004): Ethnicity As PerformanceArticle