Göçer, KenanErdoğan, Şirin2025-03-102025-03-102008https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=UPP_Zu9isEmWGFXFCBYasbjl6RET_TNbMOtpDBo48G_H9MRj0A332mNlYzaF_ZwQhttps://hdl.handle.net/20.500.12662/7494Bu çalışma da, Türkiye'de bir devlet üniversitesi (Marmara) ve bir de vakıf (Beykent) üniversitesi olmak üzere iki üniversitede ki öğrencilerin Avrupa Birliği ve Türkiye'deki eğitim sistemi hakkındaki beklentilerinin karşılaştırılması incelenmiştir. Çalışma üç bölümden oluşmaktadır.Birinci bölümde, AB ve eğitim, AB eğitim politikaları, AB ülkelerinin Eğitim /yükseköğretim programları ve Socrates, Leonardo da vinci, Youth for Europe (Avrupa için Gençlik), Tempus ana başlıkları altında AB eğitim programları incelenmiştir. İkinci bölümünde, Türkiye'nin AB'ne uyum sürecinde eğitim sistemindeki gelişmeleri ve ?ilerleme raporları? ele anınmış son bölüm olan üçüncü bölümde ise ?Türkiye'de Devlet ve Vakıf Üniversitelerindeki (Marmara ve Beykent) Öğrencilerin, Avrupa Birliği Ve Türkiye'deki Eğitim Sistemi Hakkındaki Beklentilerinin Karşılaştırılması? anket yöntemiyle analiz edilip değerlendirilmiştir.Sonuç bölümde de, elde edilen bulguların genel bir değerlendirilmesi yapılmış öneriler getirilmiştir.In this study the comparison of the expectations of students (at two universities in Turkey, a state university, Marmara, a foundation university, Beykent) about European Union and the education system in Turkey is analysed.The study is composed of three parts. In the first part, EU educattion programmes are analysed under the main headings of EU and education policies, Socrates, Leonardo da Vinci, Youth for Europe and Tempus.In the second part the development in the education system and ?improvement reports? are discussed and in the third part which is the last part, comparison of the expectations of the students about EU and Education System in Turkey (at state and foundation universities) is analysed with the method of questionnaire and evaluated. In this part the participation policies of the two mentioned universities in EU education programmes is also analysed.In the conclusion part the general analysis of the findings is made and various points of view and suggestions are put forward.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitim ve ÖğretimEducation and TrainingDevlet ve vakıf üniversitelerindeki öğrencilerin, Avrupa Birliği ve Türkiye'deki eğitim sistemi hakkındaki beklentilerinin karşılaştırılması Marmara ve Beykent Üniversiteleri uygulamasıAt state and foundation universities students are analysed with the method of questionnaire and evaluated Marmara and Beykent UniversitiesMaster Thesis1141231310